Home » Om MammaFit » Tränarna

Tränarna

Linda Karen Guttormsdóttir

img_8021Linda grundade MammaFit-barnvagnsträning Stockholm våren 2011, då mammaledig med sitt andra barn.

Är en av MammaMage lärarteamet och tagit fram kursen MammaRun med kollegorna Katarina Woxnerud och Jessica Norrbom. 

Jobbat tidigare som privat praktiserande sjukgymnast med inriktning på idrottsskador samt allmän rehabilitering.

Folkhälsa i allmänhet är största intresset; allt som rör fysisk aktivitet, motivation, välmående och stresshantering är de områdena som berör som starkast.

Linda är tvåbarnsmamma som har varit fysiskt aktiv hela livet och vet hur viktig träning är i alla livs fasar, inte minst efter förlossningen när kvinnan utsätts för många och minst sagt tuffa psykiska och fysiska utmaningar.

Beskriver sig som multisportare och naturmänniska. Linda är dubbel Svensk SuperKlassiker. Hon uppskattar variation i träningen och mår som bäst ute i naturen; i vattnet, inne i skogen och uppe på bergstoppar. För Linda är det viktigt att vara en bra förebild när det gäller träning och aktiv livsstil men inte minst vill hon uppmana, speciellt kvinnor, att prova på nya “litet läskiga” utmaningar.

Linda, tävlar på motionärs nivå i uthållighetssporter och har kommit, tillsammans med Karin, en av TeamMammaFit medlem, tvåa i dam duo klassen i Åre Extrem utmaningen, både 2015 och 2017._MG_1064

Funktionell styrketräning är en självklar del av allt detta och den sker till största del ute och på egen hand. Men en coach behöver också bli coachad och då är crossfit på CrossFitNordic och simning med bästa träningsgruppen i Medley är en vardagslyx av högsta grad!

Aktiv livstil och naturupplevelse ger Linda ökad kraft och glädje och gör att hon orkar och hinner med vardagens alla projekt.

Ser det som en stor fördel att i genom livet ha kunnat prioritera träning och fysisk aktivitet. Knappt ett år efter förlossningarna var hon åter i form och kände att hon orkade minst lika mycket som före graviditeterna.

linda@mammafit.se

Lindas utbildning och kurser: 

  1. Massör (Theraputic massage school of Iceland (1997)
  2. Fysioterapeut (University of Iceland 2003)
  3. Folkhälsovetare med fokus på näring och physiskt aktivitet (Karolinska Institutet 2007)
  4. Träning för gravida (SAFE 2009
  5. Löpskolning (SAFE 2009)
  6. Crossträning (SAFE 2010)
  7. Small group training -sport performance (SATS 2012)
  8. Small group training -running (SATS 2011)
  9. Core träning (SAFE 2001)Kettelbells instruktor (Eleiko 2010)
  10. Back to the basic (SATS 2012)
  11. FaR: Fysisk aktivitet på recept. Implementering och utveckling 7,5 hp (GIH)
  12. MI: Motiverande samtal 7,5 hp(GIH)
  13. Hälsoutvecklande ledarskap 7,5 hp (UU)
  14. Cert. MammaMage tränare (Katarina Woxnerud, (2015)
  15. Centrala och nedre gördel (Cert.MammaMage tränare vidareutbildning, (2015)
  16. MammaGravid (Katarina Woxnerud, (2015)
  17. MammaPilates (Katarina Woxnerud, Anna Eriksson, (2016)
  18. Manuel behandling av nyblivna mammor och gravida. (David Felhendler & Katarina Woxnerud(2016)
  19. Analytisk statistik för idrottsvetare 7,5 hp (GIH)
  20. Kost för gravida och nyförlösta mammor. (Kristina Andersson) (2017)
  21. MammaUte (Katarina Woxnerud, (2017)

Med egen erfarenhet i bagaget vet jag att det kan kännas rätt hopplöst att komma i form igen efter graviditet och förlossning. Men trotts allt så finns det absolut chans och i flesta fall är det egentligen inget som  talar emot att du inte kan komma i ditt livsform igen. Kroppen är inte den samma som innan och det är inte helt lätt att hitta tid, ork och motivation för träningen, men får man litet hjälp på traven så går det! Jag är säker att du kan men behöver du hjälp så vet du vart du hittar mig och oss på MammaFit!

Camilla Lindström

img_8068

Camilla är Lic. Personlig tränare, lic.kostrådgivare och hälsokonsult från The Academy. Camilla är även Cert. MammaMage tränare och har gått kursen MammaRun som är framtagen av MammaMage .

Camilla har under 5 års tid drivit eget företag inom Massageterapi i Australien och England.

Efter mammaledighet har hon nu kommit tillbaka till Stockholm för att ägna sig åt träning.

Camilla är nu mera två barns mamma som har många år av erfarenhet inom tennis, dans, löpning och pilates så träningen har blivit en betydande del av livet som stärkt Camilla både kroppsligt och mentalt.img_7770

Fysisk aktivitet föder produktivitet, välmående och skapar balans i vardagen. Därför är träning något Camilla vill dela med sig och inspirer andra att fastna för.

Efter två förlossningar har jag fått erfara hur mycket kroppen förändras och har nu ett brinnande intresse för träning efter graviditet. Fysisk aktivitet efter barnafödande är att stärka inte bara kropp utan även själ

Hoppas vi ses i parken!

camilla@mammafit.se

Jessica Norrbom

Jessica är molekylärbiolog från Stockholms Universitet och har doktorerat på Karolinska Institutet med en avhandling som handlar om hur musklerna anpassar sig till träning. Dessutom är Jessica Lic. Personlig Tränare (The Academy) och jobbar just nu halvtid med forskning och halvtid som personlig tränare. Jessica är också Lic. Mamma Boot Camp®-instruktör och Cert. MammaMage tränare.

Jessica vågar att utmana sig både på jobb och fritid. Hon är en av grundarna till Fortasana och har under 10 års tid föreläst och haft hand om praktiska moment/laborationer på högskolor som till exempel Karolinska Institutet, Skandinaviska Kiropraktorhögskolan, Naprapathögskolan och Högskolan i Dalarna. Hon har även föreläst på olika företagsevent och har publicerat flera böcker, nu senast Frisk Utan Flum. I år testade Jessica för första gången SwimRun och fastnade direkt.

Det är hon som leder nu mera MammaFit träningen i Sollentuna men erbjuder dess utom enskilda MammaMage konsultationer och personlig träning.

jessica@fortasana.se